tirsdag den 1. januar 2013

Godt nytår

Jeg vil da også som alle andre bloggere ønske et godt nytår til alle læsere:-) her kommer ingen fine billeder af hverken borddækning, mad eller pynt. Vi har hygget os og spist go mad, men som dronningen selv sagde, så er alting ikke perfekt. Men godt nok til os :-)
Istedet vil jeg vise hvad jeg har nørklet med de sidste dage af min juleferie, det er jo det jeg vil bruge min blog til.

Jeg har flettet endnu en kurv i bowle-facon, ikke så stor som den sidste, tror den vil være fin som svampekurv. Hanken var ved at spolere nytårsmiddagen, da jeg sled med den igår eftermiddags. Pilen var lagt på og jeg var igang med den første knude - spoinggggg, så hoppede både sjæl og alle de medfølgende pil i den modsatte side op. F... S... osv. den var ikke til at redde, og kurven blev sat i skamme-krogen i drivhuset. Er dog blevet taget under kærlig behandling idag.


Så er der også gået lidt traktorslange i den, min nyeste kniv fra sommerens pilefestival har fået en beskyttende skede. Jeg tror altså jeg bliver nødt til at lave lidt mere sjov med traktorslange i 2013.


Og endelig er min strikkede kjoletrøje blevet færdig. Det startede som en trøje, men blev undervejs ændret til en kjole (kort udgave til leggins). Den er strikket uden mønster, hvilket også betød at ærmer og bærestykke er strikket to gange :-)
Lige op og ned, med snoninger i begge sider, langs raglan indtagningen, i ærmekanten og i halskanten. Strikket af højlandsuld og silk mohair fra Garnudsalg
Nu må jeg så se om den kommer i brug, håber det da. Måske skal ombukket af den nederste kant strikkes lidt strammere, det må lige overvejes når den kommer på.


1 kommentar:

  1. Hej Hanne
    Godt nytår. Jeg har besvaret din kommentar med hensyn til mistelten på email, håber du har modtaget den. Og nu har jeg lige været på din blog for at få navnet på den grå pil og det var selvfølgelig ørkenpil.
    Håber i får en god dag på lørdag, jeg skal vist ud og have mit eget pil klippet.
    KH Dorte

    SvarSlet