søndag den 25. februar 2018

Frosten bider, så er det dejligt med lidt nyt uld


Vinteren har endnu ikke sluppet sit tag endnu, det er piv-koldt derude. Egentlig ville jeg har været igang med at sortere pil, men det er simpelt hen bare for koldt. Men så meget bedre er det jo så at jeg er blevet færdig med endnu en dejlig ulden sag.
Hanne Rimmen's model Prisme er netop skyllet op, og klar til en kold dag på arbejde imorgen. Dejlig model at strikke - eneste tilretning var lidt flere indtagninger i halsen, så den ikke er alt for åben. Og så måtte jeg lige afkorte den i længden, den var blevet for lang, så jeg klippede ribkanten af, trevlede lidt op og strikkede ny kant. Nu er det godt.

Jeg har haft lidt vinterferie, så der har været god tid til at være kreativ. Det har været lidt med nål og tråd. Jeg har broderet lavendler og et hjerte i samme farve. Planen er at sy det til 2 forskellige poser, men der skal lige laves et eller andet sjovt til bagsiden af posen. Så jeg er gået i tænkeboksen.




I tænkepausen er der blevet flettet lidt bark. Jeg faldt over en opskrift i et gammelt pileblad, der lige skulle afprøves.

Den model kunne jeg rigtig godt tænke mig at lave som et lidt størrer fladt fad... men ved ikke helt hvordan jeg skal løse det i bunden. Så jeg må i tænkeboksen igen - heldigvis har jeg en rigtig dygtig barkfletter at spørge til råds. Så må vi se om vi kan opfinde noget helt nyt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar